Hjem / Computer og IT / SEO (Søgemaskineoptimering) vs. Google AdWords optimering

SEO (Søgemaskineoptimering) vs. Google AdWords optimering

Der er rigtig mange meninger om seo kontra google Adwords. Faktisk så er der lige så mange meninger, som der er firmaer. Men en ting som er vigtig at huske på, hver gang man tænker og snakker om SEO og Google Adwords, så er det hvilket part man sidder overfor. For hvis personen kun tilbyder SEO, eller er de ikke så skarpe på netop det område, så er det klart at de altid vil anbefale SEO som produktet som ikke koster klikpriser, og som virker ikke det lange løb. Og vender man den om, og ser på nogen som kun tilbyder Google AdWords, jamen så vil de sikkert sige, at s-ei er farligt, og at Google ikke vil have at man laver SEO optimering, og at man derfor skal holde sig fra det, men sandheden er simpel og lige til.

Google vil gerne have at man laver SEO

og de vil rigtig gerne have at man også bruge penge på AdWords. Selvfølgelig vil de det, da det er her de tjener deres penge. Men de vil også gerne have nogle gode og flotte organiske resultater, så du finder det du søger, når du søger efter det. For hvis deres organiske resultater ikke virker, så begynder du måske at bruge en anden søgemaskine, kommer næppe til at ske indenfor de næste 10 år, Google gør nemlig alt hvad de kan, for at forblive den foretrukne søgemaskine.

Faktisk så har Google rigt mulighed for at lukke alle SEO firmaerne ned, de har flere gange i gennem de sidste år, lavet om i deres algoritmer, for at undgå hårdcore optimering, som man selvfølgelig ikke skal gøre. Men de gør det ikke, og hvorfor? Jo fordi de selv samme firmaer, som sælger SEO, i rigtig mange tilfælde også sælger Google AdWords, og hvis et firma bruger 10.000 kroner på SEO, så bruge de også 10.000 på konsulenthjælp hver måned på Adwords. Men hvad bruge de så i Google klikpriser, jo du skal som regel gange tallet med 5, 10 eller 20. oftest 10, dvs. at de så bruger 100.000 på Google klikpriser, og det er derfor stadig en god forretning for Google. Der er ingen beviser på det her, det er blot vores holdning og mening.

Men af og til, kommer der nogle ændringer som sætter de rene SEO firmaer på plads, så deres kunder mister placeringer, og derved taber de selv kunder på det. Men de kommer ofte op igen, men når man har prøvet det, så begynder de fleste virksomheder også at tilbyde Google Adwords, så de har noget at flade tilbage på, hvis SEO ændrer sig markant.

Der findes mange gode SEO firmaer

Hvis man spørger på nettet eller tjekker Trustpilot, så kan man finde mange gode seo firmaer, som har fået gode anmeldelser. En af dem, som jeg har kigget på er RiverOnline.dk, som ser ud til at lave god seo. De har mange gode anmeldelser, og kommer med mange gode indlæg om SEO på deres blog. De tilbyder også Google AdWords og Facebook annoncering, så man er sikre på at få den rigtige løsning.

Men alt i alt er SEO godt, bare du sørger for at vide hvad der bliver lavet.

Hvis du går ud og køber de billigste links du kan finde, 1000 links fra 100 dollar, så er du fucked! Man må faktisk slet ikke købe links set med Googles øjne, men alle ved, at man ikke kommer frem, uden at købe nogle links. Derfor er det nødvendigt, når altså alt on-page optimering (alt på sitet) er 100% i orden. Og hvis du kommer dertil hvor du skal købe links, så skal du købe gode links, fra rigtige bloggere eller fra domæner, som er ejet af personer. Du kan altid tjekke domænerne på DK Hostmaster, for at se, hvem der ejer et domæne.

Google AdWords er en helt anden verden

og man kan virkelig bruge mange penge på Google Adwords, men det betaler sig altid tilbage. Faktisk er det ikke et valg om man skal lave SEO eller Adwords, som mange tror, man skal lave begge dele, for uden SEO, performer Adwords ikke så godt som det ellers kunne. Når du får lavet on-page optimering, og får de rigtige søgeord ind på din side, så får du nemlig også et højere kvalitetsresultat på dine Google AdWords annoncer, og dermed får du billigere klikpriser og ja, kort sagt, flere besøgende og flere kunder fra Google AdWords når du får lavet SEO.

Men ja, det koster at bruge AdWords, men det virker også med det samme, og hvis du sirker dig et afkast på 4-500% så burde din avance kunne bære det. Men det er selvfølgelig helt afhængig af hvor god du er til at købe ind, og om du har eget lager. Men det er en anden snak.

Men som hovedregel skal du minimum lave en omsætning på 50.000 kroner når du forbruger 10.000 i Google klikpriser, og det skal også helst være højere, men det bliver dog sjældent over 100.000 kroner, da konkurrencen oftest er for hård til det.

Jeg håber at dette indlæg, gav dig lidt mere indsigt i Google AdWords vs. SEO, hvad er bedst, og hvorfor 🙂 Kort sagt, skal du bare vælge en god partner, og holde skarpt øje med dem, så er du på rette kurs.

 

Se også

Digitale løsninger der holder

Invester i de rette digitale løsninger nu Er man interesseret i at finde det rette …